Ruj rosu pentru zile negre …

ganduri vicioase

Image    Indragostita. Plâng, rad,mă revolt, cedez. Iubesc oraşul asta bolnav, narcisist, încăpăţânat, vicios.Privesc cu patimă şi gelozie toate atingerile delicate sau sado masochiste cu care îl stârnesc cadânele fiecărui anotimp .
De sub ani iese un colţ de decembrie tomnatic , într-o camera cu ferestre mici. Din fotoliul de vârstă cu mine îl privesc pe domnul Paler de pe coperta tocită de degete şi amprente de suflete amestecate. M-am gândit să îl scot în barul meu favorit , să fim singuri printre zeci de oameni, să îmi povestească din nou atât de frumos despre tot , pe fundal de Luna Amară. Căciulă peste gânduri, palton peste dor şi ruj roşu peste cuvinte încă nerostite. O luăm la pas printre străduţe. Pe lungitura. La umbră de bucuria kitschoasa a sărbătorilor. De după uşa mică evadează beaturi şi fum. Înăuntru miroase a duşumea veche, a prietenie , a vin fiert, a tristeţe şi a râsete .
Masă mică nedebarasata lângă grup vesel de bărbaţi de toate vârstele , şi doi câini. Îmi încălzesc mâinile pe cana aburind. Fumez o ţigară şi pentru domnul Paler , apoi mă pierd în cuvinte transendente. Fir de imaginaţie rupt de zgomotul cu care îţi tragi un scaun lângă mine. Îţi încrucişezi braţele, mă priveşti fix şi pe un ton serios îmi spui că ai o slăbiciune pentru femeile care se dau cu ruj roşu .”Se potriveste cu fularul tau negru ” am raspuns. Am început să radem. Am ras, am vorbit, am băut, am transformat ore în ani. Ani de extaz orb.
Acum stăm tăcuţi unul lângă altul , epuizaţi, mocnind, înlăcrimaţi, furioşi. Te privesc , îmi îngrop mâinile în par, mă sufoc. Mă ridic, umblu bezmetic prin camera, urlu în mine, te implor, îţi promit, te urăsc . Aruncăm cu reproşuri, frustrări, priviri îngheţate, orgolii, obiecte. Tragem unul de celălalt ca de bucăţi de plastilină pentru o potrivire cât mai corectă cu tiparul premeditat . Te las în camera , ostil întors cu spatele către mine. Am picioarele grele, ochii încercănaţi , şi o durere resimţită fizic în piept.
Baia rece, lumina neprietenoasă. Îmi sprijin palmele de chiuvetă şi mă privesc în oglindă. Ne pierdem unii în alţii, însă în final rămânem doar noi cu propria noastră reflexie pe care o întrebăm cu disperare :  “Cine sunt ? “  Dâre de rimel pe obraji. În ochi simt nisip. Caut printre obiectele aruncate dezordonat pe răftuleţ . Caut amânarea, caut amăgirea. Ruj roşu între degetele palide. Deschid capacul şi cu pofta narcomanului colorez apăsat buzele vinovate. Privesc cu dispreţ pata roşie de pe chipul fără expresie .
Mă întorc în cameră. Mă aştepţi în picioare lângă fereastră. Deja –vu ?  Nu. Doar repetare, reluare. Fular negru sub maxilarul încleştat. Ne privim, şi ca după o revelaţie, ne zâmbim , te sărut, mă strângi în braţe. E linişte. Hipnoză şi amnezie. Te întreb de ce sunt cioburi pe jos. Mă întrebi de ce am plâns . Nu ştim. Începem să râdem, să vorbim, să visăm, să plănuim, să credem.  Ore…zile…cu fiecare strop de apă, cu fiecare sărut, cu fiecare dimineaţă mirosind a cafea, rujul roşu de pe buzele mele se estompează…Cu fiecare rază de soare,  cu fiecare ora de somn, cu fiecare cămaşă nouă , fularul nu îşi mai are rostul . Fularul negru doar încurcă . Într-o zi îl vei scoate …îl vei arunca în vreun dulap şi vei uita de el…Într-o zi , rujul meu roşu se va consuma…nu mi se va mai potrivi…îl voi arunca…Ziua în care vom rămâne goi şi străini faţă în faţă. Ziua în care nimic nu ne va mai induce hipnoza şi amnezia. În care dârele de rimel vor fi săpat şanţuri acum vizibile pe obraji, în care urmele palmei mele vor rămâne cicatrici pe chipul tău , în care cioburile vor face covor sub talipile noastre …
Ziua în care vom decide că rujul roşu este vulgar , fularele negre sunt anoste, barul micuţ de pe Covaci este o fundătură , iar iubirea este o utopie…

8 thoughts on “Ruj rosu pentru zile negre …

Leave a Reply

